søndag 20. oktober 2013

Kaffe med musikk - Karin Brunk Holmqvist

 
 
Forlagets omtale - fra Silke Forlag:
 
 
Kaffe med musikk? Hva er det? Slikt er ikke Viola, Inez og Olga vant til hjemme i det lille kystsamfunnet Brantevik. Men så vinner syklubbvenninnene en bussreise til Tyskland. Nysgjerrige, men nervøse setter de lite bereiste damene seg på bussen.
 
Det blir en reise de sent vil glemme. Kvinnebedårere, innbruddstyver og engler på hotellrommet gjør at Inez må bruke håndvesken som våpen og at den blyge Viola livner til. Samtidig oppdager mennene deres hjemme i Brantevik både det ene og det andre om å holde styr på huset og å savne sin bedre halvdel.
 
Og kaffe med musikk – det blir det alltid god stemning av!
 
 
 
*
 
 
Dette var mitt første møte med bøkene til Karin Brunk Holmqvist, og det begynte som en morsom bok, som dessverre ble litt for langtekkelig og forutsigbar etter hvert.

Boka handler om syklubb-venninnene Viola, Olga, Inez og Svea som har vunnet en busstur til julemarkedet i den tyske byen Schwerin. Damene som er i 70-årene er ikke spesielt reisevant, og i den forbindelse dukker det opp en del komiske situasjoner som jeg lo godt av.

Likevel blir det ikke nok synes jeg, for uten disse morsomme glimtene handler det ikke om så veldig mye. Selvfølgelig får vi være med på diverse guidede turer og restaurantbesøk sammen med damene, med de fenger ikke så veldig, og det er mulig jeg ikke er i riktig målgruppe for denne boka, da jeg er bare halvparten så gammel som medlemmene i syklubben.

Jeg fullførte boka - den var jo underholdende på sitt vis - den hadde ingen store overraskelser underveis, og den avsluttet pent og rolig.

Jeg gir boka terningkast 3.
 
 

 
Du finner boka hos:
 

8 kommentarer:

  1. Noen ganger er det greit å lese bøker som er underholdende uten å by på så mye mer, som når en sitter og kun skal slappe av uten å anstrenge seg noe videre. Jeg har ikke lest Karin Brunk Holmqvist ennå, men har "Rosa elefanter" i bokhyllen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Sant nok, for det trenger ikke alltid være så dramatisk og fengende handling, men innrømmer at det er det jeg liker best ;)

      Slett
  2. Jeg synes denne var ganske artig jeg, da, gjenkjennende på enkelte ting når det gjelder sånne gruppereiser.. Sofahumor, greit og koselig..)

    SvarSlett
    Svar
    1. På begynnelsen lo jeg godt, for jeg så plutselig for meg tantene mine på tur... Unnskyld kjære tanter om dere leser dette ;)

      Slett
  3. Denne ligger på ventelista i bokhylla, men blir skjøvet til side fort vekk. Skal se om den passer inn snart!

    SvarSlett
    Svar
    1. Gi den en sjanse, vi har jo alle ulik smak :)

      Slett
  4. Jeg er veldig enig med det du skriver her! Det er kanskje ikke noe i veien med historien, men den er vel egentlig ikke stor nok til å fylle ei hel bok? Og hvorfor skal man lese ei bok uten innhold hvis man bare skal la seg undeholde og ikke anstrenge seg? Det er da massevis av bøker som er lettleste og samtidig er underholdende og handligsfylte!

    SvarSlett
    Svar
    1. Sant som du sier, og jeg liker dårlig å føle at jeg nesten har kastet bort tid som kunne vært brukt på en bok som hadde gitt meg mer

      Slett