mandag 30. september 2013

Om du kunne se meg nå - Cecelia Ahern

 
 
Forlagets omtale - fra Bazar Forlag:
 
 
For Elizabeth Egan har alt sin faste plass. Hun har sin fulle hyre med å drive sitt eget interiørdesignfirma. Samtidig er hun motvillig adoptivmamma for nevøen Luke, som hennes uansvarlige søster har overlatt til henne å ta seg av. Orden og punktlighet gir henne kontroll over hverdagen - og beskytter henne fra smertefulle opplevelser i fortiden.
 
Plutselig en dag dukker Ivan opp. Han er sorgløs, spontan og eventyrlysten - alt det Elizabeth ikke er. Og snart tar livet en vending hun aldri kunne drømt om.
 
Men Elizabeth vet svært lite om Ivan. Hvem er han? Er han den han gir seg ut for å være? Og har det gryende forholdet mellom dem noen framtid?
 
 
 
*
 
 
Igjen har jeg drømt meg bort i en av Cecelia Aherns fantastiske historier, og jeg koste meg fra første side.
 
I boken møter vi Elizabeth og nevøen Luke, de bor i et nydelig hus, men det er noe som mangler hos dem: Gleden, latteren og roen finnes ikke hjemme hos dem, ikke før den mystiske Ivan dukker opp.
 
Ivan får Elizabeth til å skjønne at livet er mer enn beige, brunt og minimalisme - både når det gjelder stil og følelser, og endelig tør Elizabeth ta fram følelsene fra flere år tilbake som hun har gjort alt for å fortrenge.
 
Jeg har ikke lyst til å røpe noe av handlingen, for det vil ødelegge for de av dere som har lyst til å lese boka selv, og jeg anbefaler den.
 
Jo, jeg innrømmer en ting; noe av handlingen er (muligens) noe som aldri ville hendt i virkeligheten, men samtidig er det så godt å bare kunne drømme seg bort i en eventyraktig historie som er så godt skrevet som denne.
 
Jeg liker bøkene til Ahern bare bedre og bedre, og gir denne terningkast 5.
 
 
 
 
Du finner boka hos
 
 

 

2 kommentarer:

  1. Helt enig med deg, denne boken er fantastisk :)

    SvarSlett
  2. Ja,som jeg nevnte for deg i går, så er dette en av favorittene mine av Aherns bøker. Det er alltid kjekt å tre inn i hennes magiske verden.

    SvarSlett