tirsdag 17. september 2013

Boken på vent - Et helt halvt år

 
 
 
På  bloggen Beathes Bokhylle har Beathe hver tirsdag et innlegg om en bok som hun har liggende på vent, dette kan være en bok hun har hatt liggende i årevis, eller det er en bok hun nylig har kjøpt.
 
Samtidig oppfordrer hun andre bokbloggere om å poste innlegg om bøker som ligger på vent.
 
Min bok på vent denne gangen er "Et helt halvt år" av Jojo Moyes.
 
Denne boken har jeg lest så mange bra omtaler av og jeg gleder meg veldig til å begynne på denne, og hadde det ikke vært for at jeg nå har bestemt meg for å lese kun en bok om gangen så hadde jeg begynt på den for lengst ;)
 
 
 
 
 
Forlagets omtale - fra Bastion Forlag:
 
 
Lou Clark vet en god del.
 
Hun vet hvor mange skritt det er fra bussholdeplassen og hjem. Hun vet at hun liker jobben sin på kafeen The Buttered Bun, og hun vet at hun kanskje ikke elsker kjæresten sin, Patrick. Det Lou ikke vet, er at hun snart kommer til å miste jobben, eller at hun er avhengig av å vite hva som venter rundt neste sving, for ikke å gå fra forstanden.

Will Traynor vet at motorsykkelulykken tok fra ham viljen til å leve. Han vet at alt føles veldig smått og meningsløst, og han vet nøyaktig hvordan han skal få slutt på det. Det Will ikke vet, er at det er like før Lou stormer inn i livet hans som et levende fyrverkeri.
 
Og ingen av dem vet at de kommer til å forandre hverandre for alltid.
 
 
 


13 kommentarer:

  1. Jeg elsker tittelen på denne boka! :D

    SvarSlett
  2. Har også lest mye fint om denne. Forstår at du gleder deg til å starte på den. Jeg leser 2 bøker om gangen for tiden. Både fordeler og ulemper. Og mest det siste.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg roter litt med handlingen når jeg leser to, og det går egenlig ikke noe særlig fortere enn å lese bare en om gangen.

      Slett
  3. Denne har eg lese mykje fint om, og har den på mi eiga liste og. Trur du har noko godt i vente :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har lest masse positivt om forfatteren , så om denn eslår an så har hun jo gitt flere også. Liker tanken på at det finnes så utrolige mange bra bøker "der ute" :)

      Slett
  4. Jeg liker veldig godt bokomslaget. Meget drømmende:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Når jeg går i bokhandlere så fenges jeg alltid av forsiden først, og så leser jeg bakpå etterpå. Er redd jeg går glipp av en del bøker med "kjedelig" forside og godt innhold... håper ikke det ;)

      Slett
  5. Frister! Takk for påminnelsen ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Passer sikkert perfekt for mørke, lange høstkvelder :)

      Slett
  6. Denne kan du bare glede deg til,Beate! Jeg er spent på hva dommen din blir! Kjenner til det der med å lese flere bøker samtidig,der må jeg skjerpe meg. Akkurat nå holder jeg på med 3 bøker, + en novellesamling og det i meste laget...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, er ganske bestemt på at dette blir neste bok nå etter "Plain Truth", så er ikke lenge før jeg begynner :) Og jeg holder det fortsatt: Begynner ikke på den før den jeg holder på med er ferdiglest... selv om jeg er veldig fristet

      Slett
  7. Jeg har lest Over havet og Påfuglimporiet av Jojo Moyes. Den første var kjempebra, den andre "not so much". Jeg har lest mye bra om denne så den er på leselisten.
    Jeg er den typen som leser flere bøker samtidig, og som liker å ha det sånn :-) Det er greit å ha en bok i stua og en på soverommet, og en i veska da.. og en på jobb.. :-D Men når jeg finner en virkelig god bok har den en tendens til å følge meg alle veier. Det er jo greit det og!

    SvarSlett