lørdag 27. april 2013

Drømmenes Land - Vidar Sundstøl

 
 Forlagets omtale (fra Tiden.no):
 
 
Den norskættede politimannen Lance Hansen finner en ung norsk turist brutalt slått i hjel ved bredden av Lake Superior i USA. Eirik Nyland fra KRIPOS blir sendt fra Norge for å bistå i saken. Kort tid etter kommer Lance på sporet av det han mener må være et mord begått på nøyaktig samme sted, men over hundre år tidligere, og som involverer hans egen slekt fra Halsnøy på Vestlandet.

Etter hvert viser det seg at familien hans også er involvert i mordet på den norske turisten, og Lance er til slutt overbevist om at han vet hvem morderen er.
Men han kan ikke si noe. For sier han det han vet, vil hele hans verden rase sammen.
 
 
*
 
Denne boken hadde jeg lest så varierende omtaler av at jeg rett og slett måtte finne ut om den var så ille eller fantastisk som jeg hadde lest.

 Jeg likte den ganske godt, og det at den ikke er fullstappet av krim og groteske detaljer gjorde absolutt ingenting. Jeg likte også at det var opptil flere historier rundt det hele, både fra nåtid og langt tilbake i tid. Historiene om indianerne i området var interessante, og jeg fikk faktisk lyst til å lese mer om emnet.

 Jeg kommer til å lese neste bok av Sundstøl, De Døde, som er en direkte fortsettelse av denne.
 
Jeg gir denne boka en sterk 3'er.


 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar