lørdag 2. mars 2013

PS; I Love You - Cecilia Ahern


Forlagets omtale (fra Amazon):
 
Everyone needs a guardian angel…
Some people wait their whole lives to find their soul mates. But not Holly and Gerry.
Childhood sweethearts, they could finish each other's sentences and even when they fought, they laughed. No one could imagine Holly and Gerry without each other.
Until the unthinkable happens. Gerry's death devastates Holly. But as her 30th birthday looms, Gerry comes back to her. He's left her a bundle of notes, one for each of the months after his death, gently guiding Holly into her new life without him, each note signed 'PS, I Love You'.
As the notes are gradually opened, the man who knows Holly better than anyone sets out to teach her that life goes on. With some help from her friends, and her noisy and loving family, Holly finds herself laughing, crying, singing, dancing – and being braver than ever before.
Life is for living, she realises – but it always helps if there's an angel watching over you.
 
 
*
 
 
Boken handler om Holly som blir enke som 29 åring, og handlingen i boken foregår de første månedene etter mannens dødsfall.

 Jeg brukte litt tid på å virkelig komme inn i handlingen, og bli "kjent" med alle, men etter hvert løsnet det (heldigvis, for jeg holdt på å avbryte etter jeg hadde lest 1/4), og jeg likte den egentlig ganske godt. Jeg har ikke sett filmen, og jeg ble faktisk veldig overrasket over hvordan boken sluttet.
 
Jeg gir boka en 4'er.


 
Må bare legge til, nå som jeg har sett filmen: filmen er faktisk bedre enn boka - og det er ganske sjeldent... Selvfølgelig er filmen kortere og en del av handlinga er endret, men jeg synes den er endret til det bedre, og jeg liker vrien med at Gerry egentlig kom fra Irland. Om jeg skal gi filmen et terningkast bare til sammenligning med boka så gir jeg den en 5'er.
 
Og skal jeg komme med en anbefaling; om du ikke vil lese en bok på godt over 500 sider, se filmen i stedet. 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar